October 14, 2015

Madu Kelulut Mampu Mengatasi Masalah Nafas Berbau


Assalamualaikum

Masalah bau mulut atau nafas berbau bukan perkara baru cuma hal ini tidak dipandang serius, hurmm siapa nak perkara yang kecil dijadikan topik hangat kan, ada ke yang nak baca topik masalah bau mulut? unless kau ada masalah bau mulut masa itu baru terhegeh-hegeh nak google kan! sampaikan bau mulut kawan sebelah kau walaupun hari-hari kau duk bersembang kau boleh tahan kan, hee kalau aku cepat-cepat jarakan diri haha kejam!

Eh eh, jangan lah korang menjarakkan diri sampai si kawan tu perasan, sentap tau dia!..ada baiknya korang tegur sebaik-baik cara, masing-masing ada cara nak tegur, kesian kawan tu. haha

bau mulut atau pernafasan berbau nie boleh datang dengan pelbagai punca, ada yang disebabkan masalah gigi berlubang atau gigi berkerak, merokok dan yang tak bestnya berpunca dari usus. aku nie kalau nak kupas pasal penyakit tak pandai sangat tapi cukuplah sekadar pemahaman dari insan yang kerdil ini huhu..

seperti aku, cara aku mudah je, aku amalkan makan madu kelulut pagi dan malam! Alhamdulliah hampir setahun aku cuba amalkan makan madu kelulut dan hasilnya tidak menghampakan! sangat-sangat berkesan!


rasa? ada orang cakap madu kelulut rasanya pahit kan..tapi madu kelulut yang aku amalkan tidak pahit dan In Shaa Allah sedap! siyeh sedap beb! rasa tak sama seperti madu lebah lain. korang yang baca entri ini yang tidak pernah cuba aku sarankan korang cuba! 

untuk makluman korang madu kelulut bukan setakat dapat mengatasi malah bau mulut atau pernafasan berbau, malahan banyak lagi khasiat yang terkandung yang korang akan peroleh sekiranya mengamalkan madu nie In Shaa Allah ada masa aku kongsi khasiat madu kelulut kelak.

Dalam Al-Quran terdapat satu surah yang dinamakan An-Nahl bererti lebah berdasarkan firman Allah dalam ayat 68 dan 69 ertinya

Dan Tuhanmu mengilhamkan kepada lebah: Buatlah sarang-sarang di bukit-bukit, di pohon-pohon kayu dan di tempat yang dibuat manusia.

Dari perut lebah itu keluar minuman (madu) yang bermacam-macam warnanya, di dalamnya terdapat ubat yang menyembuhkan bagi manusia. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda (kebesaran Tuhan) bagi orang-orang yang memikirkan.



kalau korang tak pernah tahu macam mana kelulut bersarang atau macam mana madu kelulut diperoleh, kat bawah nie aku kongsikan satu video yang aku rembat dari youtube..haha dan-dan je kan! kelulut nie tak seperti lebah, dia tak der sengat tapi bila dia terbang buat aku rimas! terutamanya bila dia bersarang kat rumah..haha



sekiranya pakcik makcik abang kakak berminat nak cuba boleh WHATSAPP atau TELEGRAM  Admin sahaja! di 017-968-2013 (HAFIZI) , harga sebotol RM35.00 sahaja!







Post a Comment

Artikal terkini dari Babab.net