August 25, 2014

Usaha Ke Arah Kejayaan

Assalamualaikum

Cita-cita paling tinggi nak hantar Mak Ayah pergi buat  haji..

Cita-cita buat diri sendiri nak dapatkan perkerjaan yang elok dan halal..

Hurmm...

Kalau masa kecil dulu Kala..cita -cita tu mengunung ganang..semua nak yang bagus je..tapi masa tu lebih suka ikot cita-cita kawan..kawan nak jadi doktor,iter pun nak juga..kawan nak jadi cikgu,iter pun nak..hoho

Bercita - cita tu bagus..tapi lagi bagus bila cita-cita menjadi kenyataan..

Adakah cita-cita mendokong kepada usaha keras? hurmmm...

August 12, 2014

Rindu Awak 200% - Full Episod

Assalamualaikum


Ada yang menonton drama melayu yeng berjudul " Rindu Awak 200%".. karya novel Liyana Zahim amacam,.best tak citer nie? kalau tak best tak kan ada yang sanggup tengok berulang kali,..idak pun seblom pukul 7 dah ada yang mengadap TV kan.. huhu


[ SINOPSIS ] Zill Faezrul Iqbal- Jiwa Armel Aisya jadi nanar apabila teringat nama ini. bersifat tenang tapi bermulut celupar sungguh menjengkelkan hati Armel Aisya, Tapi, dia tak boleh banyak bunyi. Dia sendiri yang memilih lelaki itu untuk menjadi suaminya.

Ibarat minyak dengan air, mereka tak boleh bersatu. Akibatnya rumah tangga mereka tidak pernah aman ! Penyudahnya Amel ke Utara , Faezrul ke selatan . Namun semakan faezrul tidak peduli , semakin sakit hati Armel.

Misteri Faezrul yang kerap hilang kejap ada di rumah , menimbulkan tanda tanya kepada Armel. Muslihat seorang lelaki kampung yang bekerja sebagai juruteknik mmpu memiliki kereta Renge Rover Evoque!

Siapa lelaki ini? Mungkinkah dia suku sakat Juli Bintang Tujuh?












August 4, 2014

Something Blocking Me

Assalamualaikum


Perumpamaan yang paling sesuai untuk aku ketika ini "masuk asap keluar angin"  ...adehh -_-'


buka post baru rasa 'blank' jap....tak per  kita blogwalking malam nie ye geng..


mung tunggu aku datang..




#esok kalau rajin aku  review Asus Zenfone6,..ada yang pakai Asus Zenfone6 ?

August 3, 2014

Apa Cerita Syawal Tahun Ini

Assalamualaikum



#PrayforGAZA
#DoauntukMH17
#DoauntukMH370
#SalamSyawal


Haishh,..bukan niat tak nak update blog, tapi apakan daya,..kudarat ku ada batasnya..dulu kemain beria ia nak update blog katanya..

Alhamdulliah,.ramadhan pun sudah, syawal pun sudah..makan? sendiri jawab yep..cerita 1 syawal..Hurmm,..macam kebiasaan lah..melawat orang yang lebih tua..selagi nyawa dikandung badan, in sya Allah,..tidak kemana..raya tahun nie  juga agak sederhana, sederhana dari segala benda dan sudut..apa pun restu dari -Nya lebih penting..


Dan satu hal lagi, raya tahun nie aku terajin buat biskut la pulak..dah kenapa tatau la..biskut untuk sendiri makan dan juga untuk jamu sanak sedare yang datang..in sha Allah sedap la kot..hikhikhik


Lol,..gelak kan pulak..Hurmm, xper, janji sedap..








Artikal terkini dari Babab.net