June 15, 2014

Cara Mudah Meloloskan Diri Dari Terus Dibebel

Assalamualaikum


Boleh bengan corong telinga bila terpaksa mendenger leteran yang tidak kesudahan.. sikap sesetengah manusia yang tidak pernah rasa tenang dengan diri orang lain dan paling buruk membebel  je memanjang.

Tidak salah sebenarnya handak membebel, ia juga sebagai terapi diri dari memendan rasa marah, benci, kurang senang dan memacam lagi. Cuma kalau dah pokpek..pokpek je memanjang siapa sanggup tahan kan..kau sanggup?

Haaa…..

sebenarnya tidak rugi dan memang bertuahlah korang google pasal ‘membebel’ ..kini korang boleh ciplak serba sedikit tip membolos diri korang ketika dibebel..terutamanya bebelan yang berpanjangan dan dan tidak reti diam..

jeng..jeng..jengg..

1) abaikan apa yang dibebel tu…kalau dah mengarut sangat bebelan ibarat pergi kerja balik kerja tak henti-henti ada baiknya korang abaikan..kelaut je lebih

2) ketika korang menerima bebelan tsunami, adalah lebih baik korang fikirkan perkara yang lebih baik untuk dibuat sambil mengangguk- ngangguk apa yang dibebel..kiranya masuk telinga kiri kuar telinga kanan..lalaala

3) buat muka annoying.. muka tembok ke..muka tak pernah bersalah pun jadi gak..Haha kesian..

4) bersembang dengan rakan-rakan korang yang bersebelahan..topic perbualan tu biorlah jauh dari bebelan…atau pun buat-buat angakat call, atau baca mesej/sms.. atau yang paling pailang itu pun kalau korang sanggap buatlah cara ajuk mengajuk apa yang dibebel dengan mengunakan isyarat mulot dan tangan sambil gelengkan kepala..Wakaka

5) cari alasan untuk ke tandas ke, ajak kawan-kawan lain pergi lunch ke, atau baca majalah hiburan..hahah

tip diatas sememang nya gila dan agak tidak sopan santun bagi sesentengah orang kalau korang pratickan cuma kalau terpaksa boleh cuba salah satu dari tip bebal kat atas..


apa pun maafkan aku kerana mengajar perkara yang tidak betul, sebab ini adalah realiti manusia sekarang,aku melihat, mendengar segala macam gelagat manusia.. memasing punya cara mengelak dari masalah..lagi pun bukan korang tak pernah laluinya kan J





Post a Comment

Artikal terkini dari Babab.net