April 3, 2014

Jonker Walk, Melaka - Taman Warisan Dunia Tumpuan Pelancong

Assalamualaikum

kalau sebelum nie aku pernah tulis pasal trip ke melaka yee,..aku tak tahu lah kalau ada yang tak sempat atau tak tahu langsung pasal entri yang lepas tu..dan memang tak nak utamakan pun..

cuma bagi yang belum pernah sampai lagi dan nak mengenali macam mana dan apa yang ada di Jonker Walk nie, jom roll ke bawah lihat gambar-gambar yang telah aku kumpulkan dari geng-geng fotografi..


Nie dia harr, pintu gerbang masuk ke pasar malam Jonker Walk yang terletak di Jalan Hang Tuah.




Deretan garai yang menjual cenderahati, makanan dan pakaian..tapi aku hanya mampu melihat saja =_=


Suka dengan konsep kedai minuman coffee nie..old school kot..





Hand made rantai dan gelang yang boleh mencaikan hati girl yang lalu lalang kat sini..


Tengok! baru tadi aku cakap..dah ada girl2 duk belek-belek gelang..Hahaha



Dihadapan pintu gerbang Taman Warisan Dunia Jonker Walk..kat dalam nih ada beberapa aktiviti hiburan, sambil-sambil tu boleh la rehat kan badan sambil picit-picit kaki...wakaka


ini, aku tak pasti,..cuma aku perasan dalam bungkusan tu terdapat seketul ayam, nasi dengan lauk kot..DAN yang pasti makcik kat belakang tuh, panas je dengan aku Haha,..



Amboi uncle..seronok yee layan karok kat depat tu...aku snap pon mereka selamba je..sempoi habis..


Salah satu hiburan yang ada di Taman Warisan Dunia Jonker Walk- ..'okey,.. paling lawak member aku cakap, "kesian dyeorang tak der duit terpaksa entertain kiteorang demi tiket nak balik..adeh"


Natural beauty amoi Jonker Walk..



Aku perasan sesuatu kat dalam gambar tuh..bahahah




okey sedikit maklumat mengenai waktu operasi Jonker Walk :
Friday, 6pm- 10:00pm
Sabtu & Ahad , 11am:00-10:00pm

Post a Comment

Artikal terkini dari Babab.net