March 3, 2014

Beratnya Mulut Untuk Ucap Terima Kasih

Assalamualaikum


Alhamdulliah..kerena masih berkesempatan menerbit entri..walaupun melangkah dua, tiga hari untuk menerbit entri kan..sekurangnya ada juga lah perkara yang nak dikongsikan…so, apa cerita entri kali ini!..meh baca

Sesetengah masyarakat kita berat untuk berterima kasih..apa tah lagi nak beri pujian ke atas kebaikan orang lain..ada makhluk Allah yang suka dipuji, ada setengah tu  tidak, cuma kalau berterima kasih atau puji-puji tu, ada juga orang yang mengahargai jasa kita.. sedangkan Nabi kita sendiri ajar kita untuk menghargai sesama manusia..apa lah sangat kita manusia yang kerdil ini..

Aku bukan bercakap pasal orang yang suka dipuji than, timbul rasa riak oH noo.. itu urusan dia dangan tuhan .. sebenarnya tidak!..aku bercakap kepada mereka yang sependapat sahaja..

Terima Kasih kerana sudi habiskan ubi kentang 'tiga orang makan' kawan


Bukan nak mengharap dihargai sepenuh masa, Cuma sekali sekala apa salahnya beri pujian yang baik-baik..itu kan doa juga..

Ibu bapa kalau beri pujian yang baik-baik kepada anak mereka, in sha Allah anak -anak pasti  jadi manusia yang baik dan berguna kelak, begitu juga dengan kawan-kawan beri pujian bior ler ikhlas, ini idak asyik pujian menganjing aje..puji dah elok tapi niat pula tak betol…

Mentality masyarakat sekarang banyak dah berubah, dah kurang berterima kasih, pujian apatah lagi..keji mengeji ada lah..kadang tu bila kita lontarkan senyuman manis pun orang pandang pelik.. “ Eh, dah kenapa dia senyuk kat aku”..  atau “dia senyum ke aku ke?”.. cakap sesorang dalam hati..pastu gelak, gelak pilak..kekeke


Ok cau dulu deh..Thanks baca entri ini^^



Post a Comment

Artikal terkini dari Babab.net