February 13, 2014

Perkara Yang Tak Best Pernah Berlaku

Assalamualaikum


Kalau ikutkan selera aku la, dah nama tak best, memang tak best la kan, tapi apa kan daya ada perkara yang tak best tu kena juga kita buat..tapi dalam banyak-banyak perkara yang tak best tu ada yang perlu dilakukan juga.


Wajib ulang exam mute – korang pernah tak kena ambil ujian mute berkali-kali sampai dapat band 4? Aku tak..Hahaha..aku bersukur dengan keputusan mute dulu..sekarang dah masuk universiti pun tak perlu risau pasal muet lagi..Lalal..tapi  kesian kat kawan-kawan yang sambung degree ( tempat belajar lain ), mereka kata kena dapatkan band 4 sebelum tamat belajar..Hoho


Signal minyak menyala ketika jalan jem! – sepanjang bergelar pemandu berhemah nie.. ada lah dua tiga kali  aku mengalami situasi signal minyak menyala..nak- nak lagi masa tu jem teruk..nie kira kes lupa isi minyak, bajet lepas nk jalan 50-100 km..keke


bayang kan korang tengah drive, tiba-tiba minyak lenyap dari tangki..Hoho

Pernah sekali dulu, ingat nak pergi isi minyak, belum sempat sampai Pum minyak lagi dah tersungkur di tepi jalan..adeh, jawabnya isi minyak dalam botol la sebelum isi dalam tangki minyak..


Datang kelas, tiba-tiba dapat info last minitmaaf kelas ditunda hari ini, saya ada kerja luar’ – ini perkara yang paling best sebenarnya..terutamanya bagi pelajar ipt..dan yang tak best nya..dah sampai  kelas baru dapat maklumat kelas ditunda atau batal… memang sedih la kan.. “kita datang nak belajar”   Hoho



Post a Comment

Artikal terkini dari Babab.net