December 12, 2013

Pelajar Yang Tiada Matlamat Hidup

Assalamualikum

Kalau sebelum ini aku ada melontarkan pendapat mengenai 5 perkara realiti seorang siswa/i dan Lelaki tidak perlu sambung belajar setahap setinggi tingginya.. dan kali ini aku nak kongsikan pendapat mengenai Pelajar yang tiada matlamat hidup.


tapi sebelom itu....siapa tahu lagu ini ??


Ring ding ding ding dingeringeding!.. gering ding ding ding dingeringeding! ..wa pa pa pa papa pow! wa pa pa pa papa pow!.. Hatee hatee hatee ho!.. Hatee hatee hatee ho!

“ what the fox say” ??  bagi yang sudah dengar rasanya tahu la kot ..kalau yang belum baik korang  klik <sini>  ..ianya mudah, lagu ini menceritakan bagaimana mereka  mencari-cari bunyi dari seekor musang..misteri katanya..dia meneka sehingga pelbagai bunyi binatang terhasil..sehinggakan habis lirik lagu pun masih tidak dapat tahu bunyi musang bagaimana. Sedih kan  -_-

Di sini aku nak sampaikan bahawa pelajar sekarang (sesetengah je lah) aku tidak maksudkan semua..mereka ini masih tercari-cari kenapa mereka belajar? Kenapa mereka menyambung belajar? Untuk apa mereka belajar? Mereka belajar kerana apa?

jujur aku cakap minda pelajar sekarang sangat genius sampaikan semua ilmu di pelajarinya. Campak saja mereka dimana-mana pasti mereka mampu menangkap ilmu yang dipelajari..hantar lah mereka pada aliran manana sekalipun pasti boleh diharungi, tetapi persoalan diatas masih membanyangi sebilangan dari mereka.


Aku harap korang faham maksud aku..aku yang buat nie pun pening..apatah lagi nak menaipnya..hehe


all the best to top 5 nominees " best personal blog"- korang boleh vote lagi rakan-rakan blogger yang bertanding!! di- www.blogrrr.my



terima kasih baca entri ini^^
Post a Comment

Artikal terkini dari Babab.net