October 30, 2013

Aku Yang Dulu Bukanlah Yang Sekarang

Assalamualaikum

Aku yang dulu bukanlah yang sekarang kan, kan.. siapa sangka manusia mampu berubah dalam sekelip mata hanya kerana perubahan yang di inginkan atau atas sebab-sebab tertentu.



Syukur jikalau kita berhijrah kearah yang lebih baik..dan opcozz la semua orang nak berubah untuk perkara-perkara baik saja..tetapi bagaimana pula kalau penhijrahan kita itu membuatkan orang sekitar naik mual atau menyampah dengan perubahan diri kita?

bro..bro...wa nampak lu sekarang makin kurang asam..dulu lu bebaik je..cakap kemain sopan santun, jalan depan orang tua siap tunduk bagai..wa respet lu, bro..tapi lu sekarang agak kurang hajaq ekk..apasal ek?

ada sorang minah tu dahulu sebelum sambung belajar cukup comel dan sopan santun, tapi sesekali dia balik kampung pakaian dia kemain kecik..kalah adik-adik..comel sangat ke?..

And some kes tu..aku boleh ibaratkan "talam dua muka"..maksud aku apabila berada dikampung, kemain lagi manja ala-ala kampung girl / boy.. bila berjauhan dengan mak ayah lain pula ceritanya..kan..kan..

Dalam hal ini aku tidak tahu ini perubahan untuk menigkatkan keyakinan diri ke perubahan atas sebab "up to date"..perubahan atas sebab memang dah niat nak jadi begitu..perubahan atas sebab kejutan budaya..dan berbagai alasan lagi..

Tidak salah untuk berubah..tapi biarlah berubah itu membawa kebaikan untuk diri sendiri, keluarga serta masyarakat..malu Mak Pak hang ooi kat kampung kalau dapat tahu perangai kita begitu.


Terima kasih baca entri ini^^


Post a Comment

Artikal terkini dari Babab.net