August 19, 2013

Adakah Korang Workaholic?

Assalamualaikum

image google

Monday blues kembali dengan mood raya yang masih melekat..apa nak buat hidup perlu diteruskan..kalau tidak bekerja bagaimana nak kasi anak isteri makan..macam aku ada isteri pulak..nak aje tulis pasal anak isteri..no experience, no word to say..tunggu sampai seru nanti baru kecoh nak tulis pengalaman kawen..pastu pengalam berumah tangga..pastu pengalaman dapat anak baby sulong…pastu pengalaman jadi suami mithali…anak kawen..dapat cucu..masa tu larat lagi ke nak menulis? Insya-Allah semua dengan izin-Nya.

Walaupun anda seorang workaholic..tetapi tanggunjawab kekeluargaan kita jangan dilupakan..jangan jadi seperti sesetengah orang..waktu cuti ummun pun nak bekerja..maklum saja lah bekerja pada cuti ummun nie upah dua kali ganda dari biasa..peluang diambil sebaik mungkin.

aku faham..itu dipanggil komitment kerjaya..tambah-tambah lagi bekerja yang memerlukan persediaan 24 jam seperti kakitangan hospital, bomba dan lain-lain.

Tapi amatlah rugi peluang berkumpul beramai-ramai dengan sanak saudara terlepas..nak kumpul ramai-ramai bukan selalu..setahun sekali je..kalau bukan berkumpul pada waktu raya..bila lagi?  Hari kamu cuti..yang lain pulak tak dapat cuti.


Terima kasih kerana sudi baca entri ini =)
Post a Comment

Artikal terkini dari Babab.net