July 9, 2013

you make me proud..let's inspire

Assalamualaikum b.t.w

Haa, kekadang aku hidup banyak melihat kepada kejayaan orang -orang disekeliling aku, dyeorang nie memberi aku inspirasi untuk bangkit berjaya dalam bidang kerjaya yang aku minati. Aku belajar dalam jurusan rekabentuk industry semenjak 2006 lagi. Pada mulanya aku teragak agak dengan jurusan yang aku ambil tapi bila difikirkan balik aku sangat sukakan kerjaya ini.

Bekerja dengan apa yang kita minati sangat menyeronokkan. kita  tahu apa yang nak buat dan hasil kerja pula sekiranya mendapat feedback yang baik sangat menbanggakan untuk diri sendiri,,siyeh weh..Tapi sekiranya belum mandapat kepuasan pada orang sekeliling yang melihat, merasai atau menggunakan ia tidak mematahkan semangat aku untuk terus berusaha memperbaiki hasil kerja aku.

Siapa sangka pereka bagi kereta Produa Myvi keluaran pertama merupakan senior aku sewaktu aku menuntut di Politeknik Johor Baharu..(Politeknik Ibrahim Sultan- terkini) wah! sungguh hebatkan.

Dan ketika aku menuntut di Universiti aku sekarang ini..aku berpeluang belajar dengan seorang professor rekabentuk antarabangsa..aku kira..sebabnya dah banyak kenderaan yang di cipta oleh prof. aku digunapakai di luar negara dan beliau juga merupakan salah seorang manusia yang mencipta Kad Pengenalan negara kita. u inspire me prof..:)

Dan juga sekarang ini aku lihat ramai Pensyarah dan Guru muda..sungguh terpengaruh aku melihat kejayaan mereka sehingga menbuatkan aku terfikir-fikir.."macam mana dyeorang boleh jadi pendidik diusia muda..betapa untungnya dapat bekerja diawal usia"..ini apa yang aku fikirkan lah.

Jadi korang kat luar sana tu terusaknlah berinspirasi dan mencapai kejayaan dalam diri sendiri..:D
Post a Comment

Artikal terkini dari Babab.net