July 26, 2013

giveaway pheonix


Assalamualaikum b.t.w


salam sahur..pepagi buta aku dah update entri bagi segmen GA dari "Giveaway pheonix"..sebelum ini ada tengok mengenai entri segmen nie..tapi tidak berkesempatan untuk join sesama blogger ohsem..hadiah pon hebat hokey. klik banner ye jika berminat. ^__^


Oh yeah!..bercakap pasal bulan ramadhan kareem nie aku pon ada cerita lucu  +gelak sakang dan kesian pon ada.

sama macam budak-budak sekarang berpuasa juga dengan nakal nya, puasa yang-yang yunk bagai..cuma masa aku dulu masa tuh level nakal tahap "Ali setan"..kisahnya aku and the gang kampung dengan tanlong yang diperbuat dari tin milo kauuu..(gigih tebuk lubang kat belakag tin dengan paku..pastu ikat dengan dawai sebab senang nak bawak jalan..pastu letak lilin yang warna warni tuh..so hasil dia cam lampu suluh gitu)..pergi buat kacau kat budak-budak yang baik yang baru balik dari masjid. especially budak perempuan yang jadi mangsa..sebab dyeorang penakut!...

dulu kat sini tak berapa moden lagi..kawasan sekitar penuh dengan pokok kelapa..jalan pon tanah merah lagi..memang syok habis la.cakap kat ummi nak keluar pi terawih...siap pakai kain pelikat lagi.

.."ummi along pegi terawih dulu..pukul 10 along balik..."

kita orang memang pergi masjid..siap solat sunat terawih bagai..tapi buat 4 je..haha..pastu dah habis dah waktu untuk jalankan aktiviti mengusik budak-budak..kah..kah..(gelak besar) planing punya baik..semua duk pakat panjat pokok buah cerema..dulu banyak sangat pokok nih..sekarang dah pupus..kalau nak makan jeruk buah cerema pi beli kat P.Pinang -jeruk Pak Ali..okey, abai kan yang tuh..

kita orang guna kain pelikat buat selimut cam ninja...haha...nak tunjuk contoh gampar takder harap korang dapat gambarkan..nak cover muka..pastu mula lah panjat pokok..kawasan kat situ gelap sesangat..tapi dulu selamat..ok sambung lagi..masa budak-budak yang baru balik terawih lalu kita orang sergah budak tu sampai lintang pukang budak -budak tu lari..ingatkan yang laki tu tak takut..rupanya dia lagi kencang lari..haha

tapi yang kesianya keesokan harinya aku dapat tahu salah seorang dari mereka terseliuh kaki..sadih weh..sebabnya termasuk lubang masa kelam kabut lari..jadi lepas pada kejadian tu kita orang cuma main tanglong, main kobait..yang diisi kedalam botol..hehe..dan main baling plug..plug tu diambil dari motosikal..plug yang dah tak pakai la..kita orang isi belirang dari mancih lidi tu..pastu manpatkan..dan ikat dengan tali pastu baling..dia kan keluarkan bunyi sama cam mercun..syok weh..adik-adik aku sekarang nie pon dah tak buat semua tuh..tak kreatif lansung budak-budak sekarang.

itulah cerita nakal, lucu dan kesian dari aku..korang tak der ke cerita dibulan puasa ketika zaman kegemilangan dulu..just sharing. thank you for reading  J

aku tag




Post a Comment

Artikal terkini dari Babab.net