December 26, 2012

Gigi merenggang tidak cantik

Assalamualaikum


"....tahu tak salah satu punca kenapa gigi kite boleh merenggang antara satu sama lain??..biasa korang perasan tak ade kawan2 kita bila habis makan je diaorg mesti akan cungkil gigi..maklum la dah makan ayam, daging bebagai pasti ada yang tersangkut kat celah2 gigi..

cara nak cungkil gigi bebagai cara boleh jadi, asal dapat hilangkan "tahi gigi" suda..selalu benda yang paling hampir dan dirasakan sesuai untuk cungkil "tahi gigi" ialah dengan menggunakan penyedut miniman @ straw..cingkil gigi mengunakan straw boleh menyebabkan gigi kite merengang,,kenape boleh merenggang??..yela kalo dah setiap kali minum pakai straw je mesti nak cungkil gigi,,tak pon gigit straw tu sampi penyek,,dah jadi habit dah..

baik lah senang kata aq selalu buat cam tu hakhakhak!!,,tp bkn aq sorang je,,kekawan aq yang lain turut bt bende yang sama..dah macam perkara biasa..minum air sambil cunglkil "tahi gigi"  hohoh

bila dah sedar gigi mula merenggang mula lah nak pasang pagar besi..taknak 3 tahun pulak nak boleh ke tanggal balik..jadi sekarang nie aq dah mula sedar tabiat tu dan akan aq berhenti dari mengcungkil..perkara yang dirasakan seronok dan bagus sebenarnya sebaliknya kesannya..."



Post a Comment

Artikal terkini dari Babab.net