December 27, 2012

cara saya hilangkan tekanan

Assalamualaikum

apa yang korang akan buat kalo korang dalam keadaan tertekan ??
walawehh..tertekan siot aq sekarang nie..giler punya kusut kepala nie kadang-kadang rasa nak lari dari tempat nie dan balik kerumah tinggal dengan parent aq saje...  kerja punya banyak satu hal yang tak boleh belahh pulak nak layan perangai manusia yang berbagai-bagai jenis kepala...WOw !!! kusut doew..giler kusut,,giler kusut,,giler kusut..

tapi dalam entri aq kali ini aq nak bagi tahu lah kat korang macam mana CARA SAYA HILANGKAN TEKANAN agak pelik cara aq nie mungkin ade yang akan buat perkara yang sama seperti aq buat nie kan..
dalam hal-hal  besar yang kadang-kadang sahaja akan berlaku ketika hujung-hujung semesta seperti nak hadapi final exam !! kalo bebudak sekolah peperiksaan akhir tahun..Hahah maklumla aq nie bukan jenis yang cerdik pandai..jenis yang sekali hafal je terus ingat oH!! tidak it's not me ya..kelebihan aq lebih kepada perkara-perkara pratikal...you now what, i love art and design..!! ye, pelik bukan??haha..

tapi bila berada ditempat yang perlu membuatkan aq menghafal je..memang tak la kan..Hurmm..apa pon tak boleh*jadi dalam kes-kes macam nie salah satu cara yang aq buat ialah duk tangkap gambar syok sendiri!! kekeke..sangat poyo!! maap kalo ade yang meluat.. *aq punya pasal la..haha


dalam dunia nie banyak kot cara nak hilangkan tekanan contohnya dalam islam sendiri  ada mengatakan kalo kita tertekan cara paling mudah ialah dengan mengambil air sembahyang atau ambil wuduk..dalam kajian manusia terhadap manusia seperti menarik nafas dalam-dalam dan hembus,melakukan senaman, tak pon pergilah melancong..kat malaysia manyak kot tempat menarik tak semestinya nak kene pergi sampai ke luar negara..



makan pon boleh hilangkan tekanan pe..salah satu makan  yang aq tahu ialah makan coklat,,korang bayangkan coklat tu dimasukan kedalam mulut..pastue kemamg coklat tu sampai habis..nikmat doew!!..hilang terus masalah korang..Hahah..

hurmm..tiba-tiba pulak aq teringat satu perkara pasal CARA NAK BELI BUAH DURIAN YANG ELOK dan berlemak isinya..selalunya durian yang berlemak nie isinya berwarna kekuning-kuningan cam tu la...
           Begini situasinya # hari tu aq ade keluar pergi jejalan ngan budak kelas aq and terasa pulak nak makan buah durian nie kn..bila dah sampai tu..tak tahu pulak nak pergi dan beli durian yang maner satu..perkhh banyak kot kedai yang jual buah durian..pastue singah lah kedai yang satu tu kn..sampai situ pening sebab tak tahu nak pilih buah durian yang maner satu pulak..kat situ ade dijual longgok dan timbang..aq berempat nak ambil yang timbang 1kilo harga 20 ringgit sebijik plak tu..tak jadi,,tut tut ambil yang dijual longgok je banyak sikit dan murah pulak tu...bila dah compom  punya sure nak beli and berbayor bagai tiba-tiba je pak cik tu cakap "kalo nak beli durian beli yang dijual timbang isi dye kuning dan berlemak"....aq pon macam terpinga-pinga sekejap bagai ada burung yang lalu kan depan aq..kuek kuek kuek*....than aq cakap oH eh ?? tak perlah pak cik dah beli dah...





Post a Comment

Artikal terkini dari Babab.net